Κυριακή, 12 Ιουλίου 2020

Τρίτη, 17 Μαρτίου 2015 Αμφιθέατρο Maroussi Plaza

Justin King

o «ανατρεπτικός» ηγέτης του βρετανικού λιανεμπορίου

Justin King
Justin King

Ο Justin King έγινε ευρύτερα γνωστός στο πεδίο του management για την δεκαετή ηγεσία του στη Sainsbury’s. Η συμβολή του στην εντυπωσιακή αναστροφή και ανάπτυξη της αλυσίδας αναγνωρίστηκε μέσω πολυάριθμων διακρίσεων. Μεταξύ άλλων, αναδείχθηκε ως «Most Admired Business Leader» από το Management Today, καθώς και «Most Impressive Businessman της Μεγάλης Βρετανίας» στην έκδοση με τους σημαντικότερους ηγέτες του κλάδου, το «Captains of Industry Report», της IPSOS-MORI.

Το... branded ξεκίνημα
Τα πρώτα βήματα της καριέρας του Justin Κing έγιναν σε πολυεθνικά brands (Mars, Pepsi και Haagen Dazs). Ιδιαίτερα η Mars αποδείχθηκε -όπως και για πολλούς από τους πιο γνωστούς business leaders σήμερα- μια θεμελιώδης εμπειρία, διαμορφώνοντας τις απόψεις του για την ηγεσία και προσφέροντάς του μια μεθοδική προσέγγιση στο management και την ανάπτυξη των ηγετικών του ικανοτήτων.

Για την Pepsi εργάστηκε στη Μέση Ανατολή. Εκεί γνωρίστηκε με συναδέλφους, μαζί με τους οποίους μεταπήδησε στην Grand Metropolitan. Βασικό επίτευγμα στη νέα του θέση ήταν η είσοδος των Haagen Dazs στην Ευρώπη. Ο Justin, ανέλαβε την ευθύνη της αγοράς της Μ. Βρετανίας. Του ανήκουν δε τα εύσημα για την πασίγνωστη σήμερα πρωτοποριακή διαφημιστική καμπάνια του διάσημου brand.

Περνώντας... απέναντι
O Justin ήταν πεπεισμένος πως η απόκτηση της εμπειρίας και από τις δύο πλευρές στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη μιας πολύπλευρης ηγετικής προσωπικότητας του μέλλοντος. Έτσι, το 1993 ξεκίνησε τη συνεργασία του με τα καταστήματα Asda, κατόπιν προσέγγισής του από τον Allan Leighton (είχαν εργαστεί μαζί στην Mars, όταν ο Leighton, μετέπειτα CEO της Asda, ήταν στο τμήμα πωλήσεων). Τα επόμενα επτά χρόνια υπήρξε μέλος μιας εξαιρετικής ομάδας ηγεσίας, η οποία συνέβαλε στη δημιουργία πολλών από τους σημερινούς ηγέτες του λιανεμπορίου της Βρετανίας.

Μετά την εξαγορά της Asda από τη Walmart, ο Justin ήταν αυτός που εγκαινίασε το πρώτο Walmart supercentre στο Ηνωμένο Βασίλειο. Την επιτυχημένη του πορεία στο λιανεμπόριο ακολούθησε η μεταγραφή του στα Marks & Spencer, όπου ανέλαβε τον τομέα των τροφίμων, αναφερόμενος απευθείας στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Luc Vandevelde. Μια νέα επιτυχημένη ιδέα του υλοποιήθηκε στη συγκεκριμένη αλυσίδα: Ήταν ο Justin που ανέπτυξε και εφάρμοσε την ιδέα των καταστημάτων Simply Food.

Επαναφέροντας το μεγαλείο της Sainsbury’s
Κατά τη διάρκεια της δεκάχρονης ηγεσίας της Sainsbury’s, ο Justin επανασύνδεσε την εταιρεία με την 145ετή ιστορία της. Η εταιρεία πέτυχε 36 συνεχόμενα τρίμηνα ανάπτυξης και απέκτησε ξανά τη φήμη της που φέρει σε πρώτο πλάνο της στρατηγικής της τις αξίες της. Αυτό το στοιχείο ήταν καθοριστικό και για την μετέπειτα επιτυχημένη πορεία της, ακόμη και στις πιο απαιτητικές περιόδους.

H συνεργασία του Justin με την Sainsbury’s ξεκίνησε το 2004, όταν ανέλαβε τα ηνία μιας εταιρείας που βρισκόταν σε δυσχερή θέση. O νέος CEO είχε να αντιμετωπίσει ένα άναρχο σύστημα ΙΤ και logistics, τις υψηλές τιμές στα προϊόντα, τα άδεια ράφια στα καταστήματα και το πεσμένο ηθικό του προσωπικού. Η Sainsbury’s είχε χάσει την «πρωτιά» στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς την είχε ξεπεράσει όχι μόνο η Tesco αλλά και η Asda.

Ο King σχεδίασε και εφάρμοσε ένα πλάνο που ονομάστηκε: «Making Sainsbury’s Great Again», με στόχο να ξαναφέρει την εταιρεία πίσω στις ρίζες της, επανακτώντας παράλληλα τις αξίες επικοινωνίας με τους πελάτες και το προσωπικό. Για τους πρώτους έξι μήνες, ο King αφοσιώθηκε στο να ακούει και να επικοινωνεί με πελάτες και προσωπικό. Είναι χαρακτηριστικό πως στις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν καταγράφηκαν από απόψεις πελατών στον εκπληκτικό αριθμό των 250.000! Ο Justin συνέχισε τη συγκεκριμένη τακτική καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας του, λαμβάνοντας μέχρι και την πιστοποίηση της ομάδας του για την προσωπική γραπτή επικοινωνία του με 2,9 πελάτες κατά μέσο όρο κάθε ημέρα!

Το πλάνο που εφάρμοσε είχε ως στόχο την αύξηση των πωλήσεων κατά 55% σε μια δεκαετία. Πέτυχε τον στόχο του, παρά την οικονομική ύφεση που ενέσκηψε εν τω μεταξύ στη χώρα. Στο πλαίσιο της επαναφοράς των αξιών που ήταν ιστορικά συνδεδεμένες με το brand της εταιρείας, εντάσσεται και η ριζοσπαστική για πολλούς χορηγία στους Παραολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου το 2012. Σε συνδυασμό με το Επιχειρηματικό Πλάνο Αειφορίας 2020, το οποίο ήταν πρωτοποριακό για την αγορά, αποτέλεσε τη βάση για να χτιστεί μια κουλτούρα αξιών και για το μέλλον. Τα Χριστούγεννα του 2013, η Sainsbury’s κατέκτησε τη δεύτερη θέση στην αγορά των σούπερ μάρκετ της χώρας, ξεπερνώντας την Asda, ενώ ανακηρύχθηκε η εταιρεία με την καλύτερη αποτελεσματικότητα ανάμεσα στους «Big Four», τις τέσσερις μεγάλες αλυσίδες της αγοράς, όπου περιλαμβάνονται και οι Tesco, Asda και Morrisons.

O Justin King αποχώρησε από την ηγεσία της Sainsbury’s τον Ιούλιο του 2014, δηλώνοντας ότι «αν και δεν είναι εύκολη η απόφαση, ένας ηγέτης πρέπει να γνωρίζει πότε είναι η σωστή χρονική στιγμή -τόσο για τον ίδιο όσο και την εταιρεία- να αποχωρήσει». Την ημέρα ανακοίνωσης της αποχώρησής του, η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας υποχώρησε κατά 150 εκατ. στερλίνες και η τιμή της μετοχής της έπεσε στις 2 πένες. Στα National Business Awards τον Νοέμβριο του 2014, ο Justin King αναδείχθηκε ο νικητής του Βραβείου της Daily Telegraph για τη «Δεκαετία Αριστείας στο Επιχειρείν».

Άλλα ενδιαφέροντα
Είναι γνωστό στο Ηνωμένο Βασίλειο το ενδιαφέρον του Justin για τα αθλήματα. Συμμετείχε στο ΔΣ της Οργανωτικής Επιτροπής Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου το 2012. Η προσωπική του αθλητική δραστηριότητα συνδυάζεται με τις φιλανθρωπικές του προσπάθειες. Στο πλαίσιο της διοργάνωσης του μεγαλύτερου τηλεμαραθώνιου της χώρας, με στόχο τη συγκέντρωση όσο το δυνατόν περισσότερων χρημάτων, έτρεξε 32 μίλια σε τέσσερις ημέρες, περνώντας από διάφορες περιοχές της Αγγλίας, από όπου έπαιρνε μαζί του και έναν συνάδελφο από ένα κατάστημα Sainsbury’s της εκάστοτε περιοχής. Ο Justin δηλώνει οπαδός του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ακολουθεί τον γιο του Jordan σε όλον τον κόσμο, καθώς εκείνος ακολουθεί το όνειρό του να ενταχθεί σε ομάδα της Formula1.

Είπαν για τον Justin King

«Ο κ. King ηγήθηκε μιας από τις πιο εντυπωσιακές μεταστροφές (turnarounds) στην ιστορία του επιχειρείν».
David Tyler, Πρόεδρος της Sainsbury’s

«Ο Justin King έχει κάνει τόσο καλή δουλειά στην Sainsbury’s, που πολλοί δεν περίμεναν. Του έτυχε ένα «αδύναμο χαρτί», όταν ανέλαβε, και έπαιξε την παρτίδα πολύ καλά».
David McCarthy, head of consumer retail research at HSBC

Ομιλητές

Justin King Ο Justin King έγινε ευρύτερα γνωστός στο πεδίο του management για την δεκαετή ηγεσία του στη Sainsbury’s. Η συμβολή του στην εντυπωσιακή αναστροφή και ανάπτυξη της αλυσίδας αναγνωρίστηκε μέσω πολυάριθμων διακρίσεων. Μεταξύ άλλων, αναδείχθηκε ως «Most Admired Business Leader» από το Management Today, καθώς και «Most Impressive Businessman της Μεγάλης Βρετανίας» στην έκδοση με τους σημαντικότερους ηγέτες του κλάδου, το «Captains of Industry Report», της IPSOS-MORI.
Σωτήρης Συρμακέζης Ο Σωτήρης Συρμακέζης είναι Γενικός Διευθυντής στον Τομέα Λιανικής Τραπεζικής του Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς.
Νέλλη Τζάκου – Λαμπροπούλου Η Νέλλη Τζάκου-Λαμπροπούλου ορίστηκε Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής στην Εθνική Τράπεζα τον Ιούλιο του 2013, με αρμοδιότητες την εποπτεία και το συντονισμό των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τη λιανική τραπεζική, το Δίκτυο των Καταστημάτων και τα εναλλακτικά δίκτυα εξυπηρέτησης πελατείας. Είναι Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Τράπεζας.
Τάσος Πανούσης Ο Τάσος Πανούσης είναι Επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Τραπεζικής Ιδιωτών της Eurobank, από τον Οκτώβριο του 2014, ενώ έχει περισσότερα από 21 χρόνια εμπειρίας στο Retail Banking.
Enrico Bonatti Ο Enrico Bonatti είναι υπεύθυνος για τον τομέα του Microsoft Enterprise Business σε όλη την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη (Central and Eastern Europe –CΕE), μια περιοχή που περιλαμβάνει 33 χώρες και πάνω από 500 μεγάλους πελάτες στον Ιδιωτικό Τομέα.
  • ΜΕΓΑΛΟΣ ΧΟΡΗΓΟΣ
  • ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗΣ
  • CONFERENCE EXPERIENCE SPONSOR
  • ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ

Δείτε τους όρους χρήσης. Επικοινωνήστε μαζί μας.

© 2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, T:210 6617777, F:210 6617778

Designed by Boussias
New Media Team